Ciljevi studijskog programa
OSPOSOBITI STUDENTA ZA:
- upoznavanje studenata sa razvojem psihologije kao nauke i struke,
- upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima, metodama, školama i pravcima u psihologiji i granama psihologije,
- ovladavanje osnovnim psihološkim pojmovima i teorijskim sistemima,
- razumijevanje zavisnosti i povezanosti psihičkih pojava od organskih i bioloških procesa,
- razumijevanje principa i zakonitosti procesa percepcije, motivacionih i emocionalnih procesa, učenja i procesa saznanja,
- usvajanje statističkog načina mišljenja karakterističnog za razumijevanje psihičkih pojava i procesa,
- razumijevanje osnovnih pojmova, znanja i načela teorije mijerenja i psihološkog testiranja,
- prepoznavanje koraka u konstrukciji testova,
- koncipiranje naučno-istraživačkog nacrta,
- poznavanje svih aspekata socijalizacije i razumijevanje socijalnih faktora, motiva i stavova,
- razumijevanje osnovnih principa psihičkog razvoja čovjeka i mehanizama razvojnih promjena,
- ovladavanje glavnim pojmovima i teorijskim modelima u području učenja i podučavanja,
- razumijevanje i primjena standarda za evaluaciju ishoda obrazovanja,
- upotreba saznanja u kreiranju i razvoju obrazovne politike,
- upoznavanje sa modelima obrazovnog menadžmenta i njegovim karakteristikama,
- razumijevanje psiho-fizioloških osnova čovjekove radne aktivnosti,
- poznavanje stilova rukovođenja i prakse nagrađivanja i njihove uticaje na motivaciju i radno ponašanje,
- razumijevanje mobinga,
- usvajanje principa na kojima se vrši istraživanje tržišta i organizuju medijske kampanje,
- razumijevanje značaja prevencije i osposobljavanje za preventivni rad u različitim oblastima,
- osposobljavanje za razlikovanje mentalno zdravog od mentalno poremećenog ponašanja,
- upoznavanje sa predmetom kliničke psihologije,
- poznavanje različitih terapijskih modaliteta i sposobnost intergracije teorijskog i praktičnog znanja u vidu primjene osnovnih jedinica - terapijskih intervencija,
- poznavanje tehnika kriznog intervenisanja,
- poznavanje tehnika u kliničkoj procjeni,
- ovladavanje dijagnostičkim procedurama i interpretacijom rezultata testovnog materijala,
- prepoznavanje mentalnih poremećaja u odnosu na njihovu sindromsku manifestaciju,
- usvajanje standarda rada psihologa i etičkog kodeksa psihologa,
- razvijanje timske saradnje,
- pripremljenost za praćenje stručne literature i nastavak stručnog usavršavanja.
Da bi postigli ove obrazovne ciljeve tokom studija studenti treba da iskuse pored tradicionalnog predavanja i različite tipove nastavnih metoda kao što su:
- interaktivna komunikacija u nastavnom procesu;
- predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima;
- rad u maloj grupi;
- seminarski radovi u kojima studenti predstavljaju određenu temu i njihove predloge za rješavanje problema;
- problemski orijentisane radionice gde se predstavljaju istinite ili simulirane situacije, a studenti analiziraju i pokušavaju da nađu rješenje;
- demonstracija vještina; (pristup pacijentu u apoteci, komunikacija sa zdravstvenim radnicima...);
- istraživački rad.
Svi oblici aktivne nastave baziraju na interaktivnoj nastavi koja se karakteriše diskusijama o problemu koji je tema nastavne jedinice, iznošenjem ličnog stava koji je potkrepljen teorijskom ili iskustvenom argumentacijom, uočavanjem dilema koje se odnose na postavljenu temu i njihovim razrješavanjem. Interaktivna nastava, kao savremena metoda izvođenja nastave, omogućiće studentima bolje razumijevanje programske materije, usvajanje znanja, formiranje sopstvenih stavova i usvajanje postojećih naučnih doktrina.
Model:Prvi ciklus osnovne akademske studije psihologije - četvorogodišnje studije – 240 ETCS Oblast obrazovanja:Društvene nauke, poslovanje i administracija i pravo Polje obrazovanja:Društvene nauke |