Ishod procesa učenja
Ishod procesa učenja:
Nakon savladanog studijskog programa Integrisane akademske studije Farmacije studenti stiču kompetencije za primenu teorijskog znanja, vještina i standarda profesionalne komunikacije u toku obavljanja stručne i naučne djelatnosti.
1. Programski sadržaj ovog studija omogućiće studentima
-
Hemijsku strukturu lijekovitih supstanci (sintetskih, polusintetskih i prirodnog porijekla)
-
Osobine ekscipijenasa za izradu lijekova i dijetetskih preparata
-
Tehnološke postupke i opremu za magistralnu, galensku i industrijsku proizvodnju lijekovitih i dijetetskih preparata
-
Farmakološko djelovanje ljekovitih supstanci
-
metode kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji
-
metode farmaceutske analize i kontrole lijekova
-
principe racionalne fitoterapije
-
principe pravilne ishrane kao faktore očuvanja zdravlja
-
interakcije, neželjene i toksične efekte lijekova
-
principe delovanja organizma na lijek
-
poznavanje zakonske regulative i zahtjeva ICH, FDA, USP, Ph. Eur.
-
principe promocije zdravlja i sprečavanja bolesti;
b) Primenu znanja i vještina:
-
operativno korišćenje analitičkih tehnika i metoda
-
samostalno obavljanje kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji
-
procenu i tumačenje podataka laboratorijskih ispitivanja
-
bezbijedno rukovanje hemijskim i farmaceutskim materijalom
-
predviđanje rizika za farmaceutske procedure i praksu
-
izradu magistralnih i galenskih lijekovitih i dijetetskih preparata
-
učešće u timovima za izvođenje/praćenje i unapređenje procesa proizvodnje lijekovitih, dijetetskih proizvoda i medicinskih sredstava
-
prepoznavanje osnovnih simptoma i znakova bolesti
-
poznavanje mogućih i prepoznavanje simptoma interakcija, neželjenih i toksičnih efekata lijekova
-
sposobnost komunikacije sa pacijentima, lijekarima, drugim zdravstvenim radnicima i javnošću
-
planiranje, dizajniranje i rad na istraživačkim projektima
c) Ispoljava sposobnost da:
-
generiše i kritički procenjuje informacije i podatke
-
samostalno uči i planira sopstveno usavršavanje
-
koristi stručnu literaturu
-
uspješno samostalno i timski radi
-
uspješno izvršava radne zadatke;
-
prepoznaje i riješava probleme
-
donosi odluke i postavlja ciljeve zdravstvene njege;
2. Posebni ishodi procesa učenja
Studenti treba da izgrade i unaprijede:
- Odnos sa pacijentima i kolegama - profesionalni odnos sa pacijentima i kolegama, bez predrasuda, u odnosu na jezik, kulturu, pol, rasu i načina života,
- Profesionalne standarde: svijest o moralnoj i etičkoj odgovornosti u radu; svijest da uvek treba da teže najvišem mogućem kvalitetu u radu; svijest o značaju zdravlja, liječenja i profilakse.
- Farmaceutsku struku, koja sa svoje strane doprinosi zdravlju satnovništva kroz kvalitetnije liječenje i bolju i efikasniju prevenciju.