Uvod u medicinu i zdravstvenu njegu
Šifra |
323202 |
|||||
Naziv predmeta |
Uvod u medicinu i zdravstvenu njegu |
|||||
Nastavnik |
Doc. dr Radojka Golijan |
|||||
Status predmeta |
Obavezan |
|||||
Godina |
I |
|||||
Semestar |
1 |
|||||
Uslov |
Odslušana nastava iz predmeta i položene predispitne obaveze. |
|||||
Matičnost predmeta |
||||||
Naučna oblast |
Medicisnke i zdravstvene nauke |
|||||
Naučno polje |
Klinička medicina |
|||||
Uža naučna oblast |
Drugi klinički medicinski predmeti |
|||||
Opis predmeta |
||||||
Cilj |
Cilj ovog predmeta je upoznavanje sa osnovnim medicinskim pojmovima i osnovnim principima njege oboljelih. |
|||||
Ishodi učenja na nivou predmeta |
Osposobljenost studenta da pravilno razumije osnovne medicinske pojmove, da se upozna sa osnovama i karakteristikama opšte zdravstvene njege. Razumijevanje profesionalnih obaveza i dužnosti zdravstvenog radnika. Značaj etičkog kodeksa u medicini. Izgradnja stavova o dobrobiti multidisciplinarnog pristupa u očuvanja zdravlja. |
|||||
Sadržaj predmeta-teorijska nastava |
||||||
Medicina kao nauka; Klinička i preventivna medicina; Osnivanje medicinskih škola; Organizacija medicinskih fakulteta; Čovjek kao objekt medicinske djelatnosti; Zdravstveni radnici; Zdravstveno zakonodavstvo; Praistorijski razvoj; Rađanje moderne medicine; Medicinska etika; Krupni etički problemi danas; Strategija svjetske zdravstvene organizacije; Značaj zdravstvene njege, vrsta; Individualnost pacijenta; Radni uslovi; Opšti principi sepse i antisepse i sterilizacija; Dezinfekcija; Dezinsekcija; Opservacija oboljelog; Opšti principi zdravstvene njege; Karakteristike opšte zdravstvene njege odraslih; Njega teških, nepokretnih, komatoznih i umirućih bolesnika; Nutricijska podrška oboljelih; Osnovni principi ishrane zdravog djeteta; Uloga sestre u davanju i primjeni medikamentozne i druge terapije. |
||||||
Sadržaj predmeta-praktična nastava |
||||||
Utvrđivanje potreba u zdravstvenoj njezi (modeli, izbor i način prikupljanja podataka, fizikalni pregled, mjerenja, dokumentovanje podataka); Sestrinska dijagnoza i kolaborativni problem u procesu zdravstvene njege; Obrada sestrinskuh dijagnoza (percepcija i održavanje zdravlja, ishrana i metabolizam, eliminacija, aktivnost i tjelesne funkcije); Planiranje zdravstvene njege; Realizacija plana zdravstvene njege; Evaluacija u procesu zdravstvene njegei vođenje sestrinske dokumentacije. |
||||||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima, vježbe, vođenje diskusije, rad u maloj grupi. |
|||||
Literatura-obavezna |
1.Mitrović S., Stanković M., Uvod u kliničku praksu I: Univerzitet u Novom, Sadu Medicinski fakultet – Novi Sad, 2016. 2.Dejanović J., Uvod u kliničku praksu II, Univerzitet u Novom Sadu, Medicinski fakultet – Novi Sad, 2015. 3. Kulić Lj., Zdravstvena nega 1, Visoka medicinska škola strukovnih studija „Milutin Milanković“, Beograd 2011. 4. Kulić Lj., Zdravstvena nega 2, Visoka medicinska škola strukovnih studija „Milutin Milanković“, Beograd 2011. |
|||||
Literatura-preporučena |
1.Bohinc M, Cibic D, Teorija zdravstvene njege: Didakta.- Beograd, 1995. 2.Boljazović A., Kostić S., Boljazović N., Zdravstvena nega 1, Zavod za udžbenike Beograd |
|||||
Metrika predmeta |
||||||
ECTS |
Nastavne aktivnosti |
Samostalni rad Studenta (SRS) |
Ukupno časova |
|||
Predavanja |
Vježbe |
Drugi oblici nastave (DON) |
||||
5 |
30 |
30 |
/ |
90 |
150 |
|
Vrednovanje rada studenta |
||||||
Predispitne obaveze |
Završni ispit |
Ukupno |
||||
Predavanja |
Vježbe |
Kolokvijum |
Drugi oblici nastave (DON) |
Pismeni |
Usmeni |
100 |
10 |
10 |
30 |
/ |
50 |
/ |