Šifra
|
500103
|
Naziv predmeta
|
Učenje i kognitivni procesi
|
Nastavnik
|
Prof.dr
|
Status predmeta
|
Obavezan
|
Godina
|
I
|
Semestar
|
2
|
Uslov
|
Psihologija percepcije
|
Matičnost predmeta
|
Naučna oblast
|
Društvene nauke
|
Naučno polje
|
Psihologija
|
Uža naučna oblast
|
Opšta psihologija
|
Opis predmeta
|
Cilj
|
Upoznati studente sa:
- osnovnim principima i mehanizmima učenja i procesa saznanja,
- osnovnim teorijama učenja, pamćenja i mišljenja,
- empirijskim istraživanjima ovih oblasti,
- višim kognitivnim procesima.
|
Ishodi učenja na nivou predmeta
|
Osposobiti studente za:
- razumijevanje osnovnih teorijskih znanja, zakonitosti i principa u psihologiji učenja i kognitivnoj psihologiji,
- objašnjenje i shvatanje psihičkih pojava, procesa i psihičkih osobina,
- primjenu stečenih znanja u praksi: učenju, ponašanju, životu,
- razumijevanje i istraživanje procesa učenja i viših kognitivnih procesa.
|
Sadržaj predmeta-teorijska nastava
|
Definicija učenja; Osnovni zadaci kognitivne psihologije i psihologije učenja; Klasifikacija oblika učenja; Rano učenje, senzitizacija, habituacija, utiskivanje; Klasično uslovljavanje; Instrumentalno učenje, princip potkrepljenja i zakon efekta, režimi potkrepljenja; Serijsko učenje, učenje lavirinta, gradijent cilja; Učenje po modelu; Učenje uviđanjem; Asocijacionizam u psihologiji učenja; Teorije učenja (teorije dodira, teorije potkrepljenja, kognitivne teorije); Pamćenje i zaboravljanje, gašenje; Viši kognitivni procesi (zaključivanje, suđenje, donošenje odluka); Mišljenje, rješavanje problema; Inteligencija; Fiziološke osnove kognitivnih procesa i funkcija.
|
Sadržaj predmeta-praktična nastava
|
Vježbe prate sadržaje teorijske nastave.
|
Metode izvođenja nastave
|
Interaktivna predavanja, vježbe, izrada i odbrana seminarskog rada, diskusije.
|
Literatura-obavezna
|
1. Radonjić, S. (1979), Psihologija učenja, Zavod za udžbenike , Beograd.
|
Literarura-preporučena
|
1.Fajgelj, S. (2014), Uvod u psihologiju, Centar za psimenjenu psihologiju, Beograd.
|
Metrika predmeta
|
ECTS
|
Nastavne aktivnosti
|
Samostalni rad studenta (SRS)
|
Ukupno časova
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
7
|
45
|
15
|
15
|
135
|
210
|
Vrednovanje rada studenta
|
Predispitne obaveze
|
Završni ispit
|
Ukupno
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Kolokvijum
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
Pismeni
|
Usmeni
|
100
|
10
|
5
|
25
|
10
|
/
|
50
|