Šifra
|
410112
|
Naziv predmeta
|
Ratarstvo i povrtarstvo
|
Nastavnik
|
Doc.dr Marija Bajagić
|
Status predmeta
|
Obavezan
|
Godina
|
I
|
Semestar
|
1
|
Uslov
|
Nema
|
Matičnost predmeta
|
Naučna oblast
|
Poljoprivredne nauke
|
Naučno polje
|
Poljoprivredne biljne nauke, šumarstvo i ratarstvo
|
Uža naučna oblast
|
Ratarstvo
|
Opis predmeta
|
Cilj
|
Sticanje znanja o privrednom značaju ratarskih i povrtarskih biljaka u ishrani i preradi, zatim o morfološkim i biološkim, uslovima uspevanja, kao i savremenim metodama konvencionalne tehnologije proizvodnje sa posebnim osvrtom na sveobuhvatnu zaštitu usjeva tokom vegetacionog perioda i pravilnog čuvanja proizvoda u magacinima.
|
Ishodi učenja na nivou predmeta
|
Student treba da pokaže poznavanje (razumevanje) osnovnih principa agrotehnike, uticaja ekoloških faktora na njihovo rastenje i razviće, primjene savremenih metoda u gajenju, značaja agrotehničkih, bioloških i fizičkih metoda zaštite usjeva.
Na kraju predmeta student treba da bude osposobljen za primjenu savremenih zaštite useva i kritičku ocjenu primjenjenih metoda uz istovremeno praćenje njihovih posljedica na zemljište i životnu sredinu. Student treba da bude osposobljen za primjenu metoda timskog rada u usvajanju materijala predmeta i razvijanje kritičkog i kreativnog mišljenja o znanjima stečenim u okviru predmeta.
|
Sadržaj predmeta-teorijska nastava
|
Privredni i agrotehnički značaj ratarskih i povrtarskih biljaka, podjela na podgrupe. Ratarske biljke - žita, mahunarke, biljke za tehničku preradu i krmne biljke. Povrće - paradajz, paprika, krastavac, dinja, lubenica, grašak, kupus, kelj, karfiol, salata, mrkva, luk. Botanička klasifikacija, morfološke i biološke osobine, uslovi uspjevanja, tehnologija proizvodnje i čuvanje proizvoda.
|
Sadržaj predmeta-praktična nastava
|
Botanička klasifikacija, morfološke osobine, hemijski sastav ploda, sorte i hibridi. Terenske vježbe.
|
Metode izvođenja nastave
|
Teoretska klasična predavanja, laboratorijske i terenske vježbe i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne, odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja.
|
Literatura-obavezna
|
1.Broćić, Z. (2014): Ratarstvo i povrtarstvo, Poljoprivredni fakultet, Univerzitet Beograd
|
Literatura-preporučena
|
1.Glamočlija Đ. (2004): Specijalno ratarstvo, Poljoprivredni fakultet, Univerzitet Beograd
2.Kovačević D. (2010): Opšte ratarstvo, Poljoprivredni fakultet, Univerzitet Beograd
|
Metrika predmeta
|
ECTS
|
Nastavne aktivnosti
|
Samostalni rad studenta (SRS)
|
Ukupno časova
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
7
|
45
|
30
|
/
|
135
|
210
|
Vrednovanje rada studenta
|
Predispitne obaveze
|
Završni ispit
|
Ukupno
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Kolokvijum
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
Pismeni
|
Usmeni
|
100
|
10
|
10
|
30
|
/
|
50
|
/
|