Šifra
|
500102
|
Naziv predmeta
|
Psihologija percepcije
|
Nastavnik
|
Prof.dr
|
Status predmeta
|
Obavezan
|
Godina
|
I
|
Semestar
|
1
|
Uslov
|
Nema
|
Matičnost predmeta
|
Naučna oblast
|
Društvene nauke
|
Naučno polje
|
Psihologija
|
Uža naučna oblast
|
Opšta psihologija
|
Opis predmeta
|
Cilj
|
Cilj predmeta jeste da studenti steknu znanje o:
- psihološkim i pojedinim filozofskim teorijama percepcije,
- osnovama fiziologije percepcije,
- osnovnim principima i zakonitostima procesa percepcije,
- eksperimentalnim istraživanjima i empirijskim zakonitostima u oblasti percepcije,
- pojedinim perceptivnim fenomenima koji distingiraju naučno mišljenje od zdravorazumskog.
|
Ishodi učenja na nivou predmeta
|
Po završetku kursa student bi trebalo da ovlada:
- osnovnim znanjima o prvom od četiri psihička procesa – perceptivni procesi (ostala tri: kognitivni, afektivni i konativni),
- znanjima o povezanosti perceptivnih sa ostalim psihičkim procesima i psihičkim osobinama,
- vještinama teorijske i praktične primjene znanja o percepciji na saznavanje drugih psihičkih procesa i psihičkih osobina,
- nekim vještinama primjene znanja u svakodnevnom životu.
|
Sadržaj predmeta-teorijska nastava
|
Istorijat shvatanja o percepciji (filozofija, strukturalističko-funkcionalistička psihologija, geštalt-psihologija, fenomenologija); Savremene nauke i percepcija (programi i računari, kognitivna obrada informacija); Psihofiziološke osnove vizuelne percepcije; Psihofiziološke osnove slušne percepcije; Psihofiziološke osnove taktilne percepcije; Psihofiziološke osnove percepcije ukusa i mirisa; Psihofiziološke osnove percepcije prostora, vremena i pokreta; Psihofiziološke osnove statike i kinestetike; Interakcija modaliteta; Percepcija oblika i objekata; Učenje i percepcija (rano učenje, apercepcija); Kognitivna obrada informacija; Afektivno-konativni procesi i percepcija (perceptualna akcentuacija i inhibicija, estetika i perceptualno uživanje); Osnovni problemi psihofizike (stimulus, apsolutni prag, diferencijalni prag); Veberov zakon, Fehnerov zakon.
|
Sadržaj predmeta-praktična nastava
|
Demonstracija nekih perceptivnih fenomena i slikovito predstavljanje istih.
|
Metode izvođenja nastave
|
Predavanja, teorijske vježbe, praktične vježbe.
|
Literatura-obavezna
|
- Ognjenović, P. (2011), Psihologija opažanja, Zavod za udžbenike, Beograd.
- Kostić, A. (2010), Kognitivna psihologija, Zavod za udžbenike, Beograd.
|
Literatura-preporučena
|
1. Bajić, B. (2009), Opšta psihologija. Stena pres, Beograd.
2. Radonjić, S. (1992), Opšta psihologija II: sa dodatkom, Centar za primenjenu psihologiju društva psihologija Srbije, Beograd.
|
Metrika predmeta
|
ECTS
|
Nastavne aktivnosti
|
Samostalni rad studenta (SRS)
|
Ukupno časova
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
6
|
60
|
15
|
/
|
105
|
180
|
Vrednovanje rada studenta
|
Predispitne obaveze
|
Završni ispit
|
Ukupno
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Kolokvijum
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
Pismeni
|
Usmeni
|
100
|
10
|
10
|
15+15
|
/
|
/
|
50
|