Šifra
|
500611
|
Naziv predmeta
|
Pedagoška psihologija
|
Nastavnik
|
Prof.dr Danijela Petrović
|
Status predmeta
|
Obavezan
|
Godina
|
III
|
Semestar
|
6
|
Uslov
|
Osnovi pedagoške psihologije
|
Matičnost predmeta
|
Naučna oblast
|
Društvene nauke
|
Naučno polje
|
Psihologija
|
Uža naučna oblast
|
Posebna psihologija
|
Opis predmeta
|
Cilj
|
Upoznavanje studenata sa:
- glavnim teorijskim pristupima u psihologiji i njihovom primjenom u području učenja i podučavanja,
- motivacijom za učenje u školi i njenoj ulozi u podučavanju,
- strategijama za podsticanje motivacije i prevazilaženje teškoća,
- faktorima koji doprinose stvaranju podsticajne sredine za učenje.
|
Ishodi učenja na nivou predmeta
|
Od studenata se očekuje da:
- poznaju glavna teorijska stanovišta i njihov doprinos za psihologiju obrazovanja, tj. primjenu ovih pristupa u učenju i nastavi,
- razumiju prirodu i složenost procesa učenja u školi,
- poznaju determinante školske motivacije i postignuća i umiju da daju preporuke za prevazilaženje poteškoća u učenju,
- razumiju značaj podsticajne sredine za učenje i umiju da doprinesu njenom kreiranju.
|
Sadržaj predmeta-teorijska nastava
|
Primjena psiholoških teorija i pristupa u školskom kontekstu (bihejviorističko stanoviše o učenju, kognitivistička stanovišta o učenju, kompleksni kongitivni procesi, sociokognitivističko i konstruktivističko stanovište o učenju), motivacija u učenju i poučavanju (orijentacije ciljeva i motivacija, interesovanja i emocije, strategija za podsticanje motivacije), škola kao podsticajna sredina za učenje i razvoj (socijalni procesi u učenju, zajednički rad i saradnja, odjeljenska zajednica, upravljanje razredom i disciplina, nasilje u školi, konflikti u školi).
|
Sadržaj predmeta-praktična nastava
|
Diskusija o sadržajima teorijske nastave, demonstracija tehnika učenja i tretmana teškoća.
|
Metode izvođenja nastave
|
Interaktivna nastava, praktični rad, diskusije.
|
Literatura-obavezna
|
1.Vulfolk, A., Hjuz, M., Volkap, V. (2014), Psihologija u obrazovanju II i III, CLIO, Beograd.
|
Literatura-preporučena
|
1.Vučić, L. (1990), Pedagoška psihologija, šesto dopunjeno izdanje, Društvo psihologa Srbije, Beograd.
2.Podđakov, N.N. (2003), Praktično mišljenje kod dece, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd.
|
Metrika predmeta
|
ECTS
|
Nastavne aktivnosti
|
Samostalni rad studenta (SRS)
|
Ukupno časova
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
7
|
45
|
30
|
/
|
135
|
210
|
Vrednovanje rada studenta
|
Predispitne obaveze
|
Završni ispit
|
Ukupno
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Kolokvijum
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
Pismeni
|
Usmeni
|
100
|
10
|
10
|
30
|
/
|
/
|
50
|