Vrsta studija i ishod procesa učenja

Vrsta studija:

Integrisane akademske studije farmacije su prema tipu: integrisane studije u trajanju od 300 ECTS, prema vrsti: redovne, a prema mestu izvođenja: obrazovanje koje se izvodi u sjedištu.

Ishod procesa učenja: 

Nakon savladanog studijskog programa Integrisane akademske studije Farmacijestudenti stiču kompetencije za primenu teorijskog znanja, vještina i standarda profesionalne komunikacije u toku obavljanja stručne i naučne djelatnosti.

1. Programski sadržaj ovog studija omogućiće studentima

a)      Posjedovanje neophodnog znanje vezanih za:

  • Hemijsku strukturu lijekovitih supstanci (sintetskih, polusintetskih i prirodnog porijekla)
  • Osobine ekscipijenasa za izradu lijekova i dijetetskih preparata
  • Tehnološke postupke i opremu za magistralnu, galensku i industrijsku proizvodnju lijekovitih i dijetetskih preparata
  • Farmakološko djelovanje ljekovitih supstanci
  • metode kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji
  • metode farmaceutske analize i kontrole lijekova
  • principe racionalne fitoterapije
  • principe pravilne ishrane kao faktore očuvanja zdravlja
  • interakcije, neželjene i toksične efekte lijekova
  • principe delovanja organizma na lijek
  • poznavanje zakonske regulative i zahtjeva ICH, FDA, USP, Ph. Eur.
  • principe promocije zdravlja i sprečavanja bolesti;

b)      Primenu znanja i vještina:

  • operativno korišćenje analitičkih tehnika i metoda
  • samostalno obavljanje kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji
  • procenu i tumačenje podataka laboratorijskih ispitivanja
  • bezbijedno rukovanje hemijskim i farmaceutskim materijalom
  • predviđanje rizika za farmaceutske procedure i praksu
  • izradu magistralnih i galenskih lijekovitih i dijetetskih preparata
  • učešće u timovima za izvođenje/praćenje i unapređenje procesa proizvodnje lijekovitih, dijetetskih proizvoda i medicinskih sredstava
  • prepoznavanje osnovnih simptoma i znakova bolesti
  • poznavanje mogućih i prepoznavanje simptoma interakcija, neželjenih i toksičnih efekata lijekova
  • sposobnost komunikacije sa pacijentima, lijekarima, drugim zdravstvenim radnicima i javnošću
  • planiranje, dizajniranje i rad na istraživačkim projektima

c)      Ispoljava  sposobnost da:

  • generiše i kritički procenjuje informacije i podatke
  • samostalno uči i planira sopstveno usavršavanje
  • koristi stručnu literaturu
  • uspješno samostalno i timski radi
  • uspješno izvršava radne zadatke;
  • prepoznaje i riješava probleme
  • donosi odluke i postavlja ciljeve zdravstvene njege;

  2. Posebni ishodi procesa učenja

Studenti treba da izgrade i unaprijede:

  • Odnos sa pacijentima i kolegama - profesionalni odnos sa pacijentima i kolegama, bez predrasuda, u odnosu na jezik, kulturu, pol,  rasu i načina života,
  • Profesionalne standarde: svijest o moralnoj i etičkoj odgovornosti u radu; svijest da uvek treba da teže najvišem mogućem kvalitetu u radu; svijest o značaju zdravlja, liječenja i profilakse.
  • Farmaceutsku struku, koja sa svoje strane doprinosi zdravlju satnovništva kroz kvalitetnije liječenje i bolju i efikasniju prevenciju.
    remboursement cialis natural viagra substitute levitra 20 mg precio cuanto cuesta el cialis en farmacias del ahorro viagra para una mujer